Рада Вас вітати на моєму блозі!

Рада Вас вітати на моєму блозі!

неділю, 12 лютого 2017 р.

Тема: Здоров’я – найдорожчий скарб.

Тема: Здоров’я – найдорожчий скарб.
      Мета: закріпити уявлення дітей про те, що здоров‘я – найдорожчий скарб людини; формувати розуміння необхідності ранкової гімнастики, особистої гігієни, режиму дня для здоров‘я; розвивати пізнавальний інтерес до стану власного здоров’я. розвивати мислення, уяву, пам'ять, увагу ; виховувати дбайливе ставлення до свого організму, корисні звички, які допоможуть зміцнити здоров'я,
Обладнання: будиночок «Здоровя», кросворд про здоров’я, роздатковий матеріал, сигнальні картки, таблиці «Гігієна та здоров’я», «Режим харчування», «Настрій», картинки шкідливих та корисних продуктів харчування.

Хід уроку
І. Організаційний момент.
Доброго здоров'я, діти, доброго вам дня.
Хай вам ясно світить сонце у вікно щодня,
Хай сміється мирне небо і дивує світ,
А земля нехай дарує вам барвистий цвіт.
Бо здоров’я, любі діти, в світі головне.
І здоров’я, і веселіть щастя принесе!

- Посміхніться своєму товаришу.
        - Покажіть, з яким настроєм ви прийшли на урок (Діти показують мімікою).
-Чи   готові ваші оченята? - Так!  (Дивляться в «бінокль»)
- Чи готові вушка? - Так! (прикладають долоні до вух, погладжуючи їх)
- Чи готові ручки? - Так! (ляскають в долоні)
- Чи готові ніжки? - Так! ( притупують ніжками)
- Ви готові до уроку? -Так! (розводять руки в сторони і обіймають себе)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
- Сьогодні ми будемо подорожувати країною……Якою? Вам хочеться дізнатись? Відгадайте ребус та прочитайте ключове слово.

З
І
Р
Д
О
П
О
М
О
Г
А
А
Й
Б
О
Л
И
Т
Ь
Ф
Р
У
К
Т
И
О
В
О
Ч
І
В
І
Т
А
М
І
Н
И
М
`Я
Т
А

1.Хай в тебе буде гострим ,як в орла.
2. Те ,чого чекаєш від лікаря, коли захворів.
3.Найвідоміший лікар.
4.Дуже корисна і смачна їжа, яка росте здебільшого на деревах.
5. Корисні, як і фрукти , ростуть на грядці.
6. Вони є А,В,С, Д, Е – це….
7.Лікарська заспокійлива рослина.
Вчитель: -  Прочитайте ключове слово - «ЗДОРОВЯ»

ІІІ.Повідомлення теми уроку.
-          Діти, а хто хоче з вас бути здоровим ? Як бачимо – всі.
-         Усім відомо, що приємно бути здоровим. Тема нашого уроку « Здоров’я – найдорожчий скарб». Міцне здоров’я – це найдорожчий скарб кожної людини і  дуже важливо вміти берегти цей скарб. 
ІV. Первинне сприйняття та усвідомлення матеріалу.
1.Інтерактивна вправа « Довідкове бюро»
- Діти, а що таке скарб?
а) Поясніть значення слова «скарб». (Скарб – те, що має надзвичайну цінність, виняткові якості.)
б) Поясніть значення слова «здоров’я» .
Здоров’я - це цінність,
Яку нам треба не згубить.
Геніальний лікар , учений філософ Авіценна, який жив близько тисячі
років тому, стверджував: « Головний скарб життя на землі , що ти завоював, -
не багатство, що у тебе в скринях… Головний скарб життя – здоров’я, і щоб
його зберегти , потрібно багато про що знати» (На дошці портрет Авіценни)
2. Розповідь вчителя.
Із давніх-давен український народ найголовнішою цінністю у житті вважав здоров'я. Навіть вітаючись і прощаючись, люди бажали один одному здоров’я: «Здоровенькі були!», «Дай, Боже, здоров'я!», «Доброго вам здоров'я!», «Здрастуйте!», «Бувайте здорові!»
-         Сьогодні ми побудуємо з вами будинок Здоров’я.
-         А чи знаєте ви, з  чого починається будівля?  (З основи, з фундаменту).
І так у нашому будинку з’явився фундамент – це здоров’я. Народна мудрість говорить, що здоров'я  прибуває  краплинами, а  зникає пудами. Уявіть, що краплини здоров'я - це цеглинки , з яких ми і будемо будувати наш будинок. Отже, щоб будинок Здоров’я побудувати і міцне здоров'я мати, потрібно нам з вами  цеглинки здоров’я зібрати. Якщо ми зберемо всі цеглинки, то наш будинок  буде радісним, веселим, здоровим.
Перша цеглинка "Режим дня".
Виходить Режим
Режим.
Я є дядечко Режим,
Я завжди знайомий всім.
Хто мене дотримується – тих я поважаю,
Встигнути усе зробити
І від цього не втомитись
Їм допомагаю.
Своїм друзям кожну днину
Розписую до хвилини.
Вчитель.Хочеш бути здоровим, дужим?
Пам ‘ятай, мій друже:
Хай  режим
Стане першим правилом твоїм!
- Діти,щоб людина була завжди охайною, все встигала зробити, не спізнювалася на заняття, на роботу, вона повинна дотримуватися режиму дня.

1.Вправа «З добрим ранком»
- Прокидайся!
Діти.- Прокидаюся!    (Діти виконують на місці крок вперед.)
- Піднімайся!
- Піднімаюся!              (Руки вгору, потягнутися.)
- Вмивайся!
- Вмиваюся!                мітація рухів «вмиваємо обличчя».)
- Обливайся!
- Обливаюся!              (Струшують кистями рук.)
- Вытирайся!
- Витираюсь!               (Імітація руху «витирання».)
- Одягайся!
- Одягаюся!                (Поплескування себе по плечах.)
- Збирайся!
- Збираюся!                (Повороти навколо себе.)
- На добраніч!
- На добраніч!            (Прощальні помахи над головою.)
Вчитель. - Які важливі моменти режиму дня ми пропустили?
Учні. Сніданок і зарядка,заняття у школі і так далі….

2. Друга цеглинка "Ранкова зарядка та спорт".
Кожен день по розпорядку
Робим дружно ми зарядку.
Для здоров’я вона – плюс.
Намотай собі на вус!
Гімнастика.
Якщо встанете раненько –         
Руки вгору всі швиденько.
Розвиваєм грацію і пластику.
Щоб міцне здоров’я мати,
Треба кожному це знати –
Вранці дружно робимо гімнастику.
Нахил вправо, потім вліво,
Ой, щось в серці заболіло,
Вправи слід робити регулярно всім,
Ще й скакалку узяли
І стрибати почали
Знайте, що це робимо не марно ми.
Якщо будем спорт любити,
Зможем років сто прожити !
Вчитель.
-         Зарядкою починають свій день спортсмени, туристи, солдати і, навіть ви, бо фізичні вправи зранку – це заряд бадьорості на весь день , після фізичної зарядки ви почуваєте себе бадьоро.
(Діти під музичний супровід виконують зарядку)
Третя цеглинка "Чистота - запорука здоров'я".
Вчитель. - «Чистота – запорука здоров’я» - так говорить народна мудрість.
Про чистоту хто всюди дбає,
Завжди здоров’я добре має.
- Чистота і гігієна завжди крокують разом.
- А чи знаєте ви, що таке гігієна?
1. Інтерактивна вправа « Довідкове бюро»
- Слово «гігієнос» прийшло до нас із грецької мови і означає «здоровий».
Вчитель. - Особиста гігієна – це дотримання у чистоті шкіри, волосся, ротової порожнини. А навчать вас дотримуватися чистоти ваші друзі. Ви їх добре знаєте, і сподіваюсь, що дружите з ними. Вони завжди із нами , ось їх делегація, у скриньці – чарівниці.( Вчитель показує скриньку)
-          Відгадайте загадки та дізнайтеся, що в ній лежить ?
1.Чищу зубки кожен день
Дуже добре й швидко
Мені в цьому допоможе
Моя зубна...(щітка)
2.Як купатися ідеш
І мене також береш.
Я гладеньке й запашне,
Ти намилюєш мене.
Всі мікроби змило
Я - корисне...(мило)
3.Коли миюсь, чи вмиваюсь,
Потім ним я витираюсь.
Витирати сухо звик
Мій м’якесенький...(рушник)
4.Будуть зубки здоровенькі -
Я почищу їх гарненько.
Візьму в руки зубну щітку,
Густу і пухнасту.
Що крім цього треба дітки?
Ще й і зубну...(пасту)
5.Він по зачісках мастак,
Вас причеше гарно так.
Розчесав моє волосся,
Так давно вже повелося,
Що охайний молодець, 
Той, хто має...(гребінець)
6.Резинка – Акулинка
Пішла гулять по спинці.
Поки ж вона гуляля,
Спинка рожевою стала. (Мочалка)
7.Лягла в кишеню й караулю:
Реву, плаксу і бруднулю,
Їм витру потоки сліз,
Не забуду і про ніс.           (Носова хустинка)

Вчитель.
- Для чого все це? (Відповіді дітей)
- Звичайно, щоб ви виконували правила гігієни і були здоровими. Бо дуже важливо, щоб всі дотримувались чистоти та гігієни. Тому що, чистота – запорука здоров’я !

Четверта цеглинка «Загартовування».
Вчитель. - Щоб мати міцне здоров'я, треба загартовуватись. А щоб дізнатися, які чинники у цьому допомагають, вам необхідно відгадати загадки.
1. Голуба хустина, жовтий клубок:
По хустині качається, людям усміхається. (Сонце).
2. Чисте, напоєне запахом квітів.
Дихати без нього не можна. (Повітря).
3. Відома людям рідина,
Усяк її вживає.
Буває хмаркою вона,
Сніжинкою буває.
Бува, як скло, вона тверда.
Ви здогадались? Це... (Вода)
Вчитель: - Отже, повітря, сонце і вода — для всіх хвороб просто біда.
      - Досвід показує, що тільки за допомогою загартування можна вилікувати багато хвороб. Починати загартовування потрібно поступово. Загартований організм не боїться ні хвороб і холоду.

П’ята цеглинка  « Вітамінна»
Вчитель.
- Щоб міцне здоровя мати, треба добре харчуватися.
Народна мудрість говорить, що здоровому-все здорово!
Але далеко-далеко на Крайній Півночі, де завжди зима і сніг, живуть ведмедики. З ними трапилося лихо -  захворіли ведмежата. І їм на допомогу прибув лікар Айболить, який лікує всіх звірів на світі.    (Показ сценки)
Лікар Айболить.
Хто тут хворий?
Хто лежить?
А ну покажіть!
І до мене, Айболита,
Личком поверніться.
Ти маленький маєш жар -
Випий аспірину.
А тобі, дружок, давай
Зробимо вакцину.
Всім роздам я ліки,
Зроблю процедури.
Побажаю ведмежатам
Лежати, не вставати,
Щоб скоріше ви змогли
Бігати, стрибати.

Ведмежата  дуже ослабли, не мали сил ні бігати, ні гратися, а тільки лежали і жалібно дивилися на лікаря.

1 ведмежатко.
       Нам ліки, як не дивно,
       Ледь, ледь допомогли.
       Та сили і здоровя
       Ніяк не додали.
2 ведмежатко.
       Що робити?
       Як нам жити?
1 ведмежатко.
      Хочемо ми сливок,
      Вишень, мандаринок-
      Вітамінами багатих
      І на користь ведмежатам.
Лікар Айболить.
     Я знаю, що робити:
     Треба діток попросити.
     Любі дітки, поможіть,
     Ведмежат малих спасіть.
Вчитель: - Діти, подивіться, хто  до нас поспішає? Це ж хлопчик Вітамінчик.
Вітамінчик:
Добрий день, діти!
Вітамінчик бравий я,
Знаю все від «А» до «Я».
Щоб мати здоров'я, слід правильно їсти,
Вживати поживне і тільки корисне.
Не їсти надміру, не шкодити тілу
І пам'ятати про вітаміни.
-         Ось мої друзі – Вітаміни.
Вітамінчик: Термін «вітаміни» походить від латинського слова «віта», що означає «життя». Вітаміни потрібні для нормального росту і розвитку дітей. В організм вони потрапляють з їжею.
Сценка «Вітаміни –це корисно для людини»
Вітаміни.
Ми маленькі вітаміни,
Дуже корисні узимку.
Ми з вірусом воюємо,
Ми за вірусом полюємо.
Щоб не хворіти грипом та ангіною,
Вживайте, діти, вітаміни !
Вітамін А: Я – вітамін А, сприяю росту, поліпшую зір. Мене багато в моркві, маслі, сирі, яйцях, помідорах, зеленій цибулі, гарбузі.
Вітамін В: А я – вітамін В. Дуже потрібний для фізичної і розумової діяльності, поліпшення травлення. Міщусь у житньому хлібі, вівсяній та гречаних крупах, горосі, квасолі, печінці, м’ясі.
 Вітамін С: А я – вітамін С. Запобігаю застуді, поліпшую кровообіг, сприяю росту. Багата мною капуста, картопля, помідори, цибуля, щавель, хрін, часник, чорна смородина.
Вітамін Д: А я – вітамін Д. Зміцнюю кістки. Живу в молоці, житньому хлібі, рибі.
Всі:               Ми вітаміни – дуже корисні для людини.
              Хто дружить із нами буде –
              Всі незгоди позабуде.
              Виросте міцним, здоровим,
              Переможе всі хвороби.
Вчитель: - Отже, діти, треба вживати різноманітну їжу, щоб збагатити свій організм вітамінами, необхідними для нормального росту і розвитку нашого організму.
Шоста цеглинка «Їжа - джерело росту і здоров'я".
Вчитель. - «Хто до ста років хоче жити, той правильно їсти повинен вміти» – говорить народна мудрість.
1. Вправа «Мозкова атака».
- Для чого людині їсти?
-  Скільки разів на день потрібно їсти?
        - Які вітаміни потрібно вживати в їжу?
- Чому важливо дотримуватись режиму в харчуванні?
- Як потрібно їсти?А яку їжу  ви любите вживати ?    (Діти відповідають)
Вчитель.  - Увага! Увага! Слухайте всі! Зараз 10 найшкідливіших продуктів харчування. ( Розповідь демонструється малюнками)
1. Жувальні цукерки, пастила, «чупа-чупси». Мало того, що цукор псує зубну емаль, хімічні добавки і барвники, які містяться в подібних продуктах у величезних кількостях, завдають удару по всьому організму.
2. Чіпси - дуже шкідливі для організму. Чіпси - це ніщо інше, як суміш вуглеводів і жиру, в оболонці барвників і замінників смаку. Нічого хорошого не принесе поїдання картоплі-фрі.
3. Солодкі газовані напої - коктейль з цукру, хімії і газів прискорює розподіл по організму токсинів. Кока-кола, наприклад, чудовий засіб від вапняного накипу і іржі. Газовані солодкі напої шкідливі . Тому, угамувавши спрагу такою газованою водою, ви вже через п'ять хвилин знову захочете пити.
4. Шоколадні батончики. Хоча в чистому виді какао корисне, в шоколадних плитках, які поступають до нас у продаж чисте какао міститься в мінімальних кількостях, какао з хімічними добавками, генетично модифікованими продуктами, барвниками і ароматизаторами.
5. Сосиски і ковбаси. М'ясні делікатеси містять так звані приховані жири (свиняча шкірка, сало, нутряний жир), все це вуалюється ароматизаторами і замінниками смаків.  Так сосиски, сардельки, ковбаси на 80 % (!) складаються з трансгенної сої, замінниками смаку .
6. Жирне м'ясо сприяє утворенню бляшок холестеринів на судинах, що прискорює старіння організму, веде до виникнення серцево-судинних захворювань.
7. Майонез містить величезну кількість жирів і вуглеводів, а також барвників, підсолоджувачів, замінників. До шкідливих продуктів належить не тільки майонез, але і кетчуп, різні соуси і заправки, в широкому асортименті представлені на прилавках наших магазинів. Вся річ у тому, що саме в цих продуктах натуральних компонентів менше всього.
8. Локшина швидкого приготування представляється нам  дивом сьогодення. Смачна, поживна, а головне - не вимагає часу. Але над "дивом" свого часу довго попрацювали хіміки, нічого не залишивши з натуральної муки.
9. Сіль знижує тиск, порушує соле-кисловий баланс в організмі, сприяє скупченню токсинів. І хоча повністю відмовлятися від солі медики не рекомендують, скоротити кількість соленостів в своєму раціоні все-таки варто.
10. Алкогольні напої.

Вчитель : - А зараз запам’ятайте та вживайте найкорисніші продукти , щоб рости здоровими та сильними.( Розповідь демонструється малюнками)
1.Молоко і молочні продукти.Всі молочні продукти багаті жиром, легкозасвоюваними солями кальцію і фосфору. Діти у віці трьох-чотирьох років повинні отримувати щодня не менше 0,5 л молока, в тому числі кефір,  молоко і йогурт.
2.Злаки (пшениця, рис, гречка, овес) є найбагатшим джерелом енергії для організму, і тому з кожним днем ​​дитина стає все активніше, її запаси потрібно постійно поповнювати. Пшениця забезпечить організм енергією і зміцнить його захисні сили завдяки вітамінам
3.Яйця. Це дуже цінний продукт в будь-якому вигляді: зварені круто, у вигляді яєчні або використані для приготування різних страв і напоїв.  Бажано, щоб дитина з'їдала одне яйце в день.
4. М'ясо. Важливим компонентом дитячого харчування є м'ясо, яке необхідне дитині для нормального росту і розвитку.  Для початку дитині краще давати кролятину або м'ясо індички, вони менш алергенів. Пізніше можна вводити в раціон курчати, телятину, яловичину і нежирну свинину.
5.Печінка  багата на вітамін А - корисним для імунної системи, очей, шкіри, слизових оболонок. Найбільше вітаміну А містить яловича печінка. У курячої печінки багато фолієвої кислоти, в ній міститься також багато вітаміну В12.
6. Риба. Риба є джерелом білка, важливих для обміну речовин. Для дітей потрібно вибирати нежирну рибу - тріску, судак, хек, морський окунь.
7.Овочі
Овочі містять багато води, різні мінеральні речовини, водорозчинні вітаміни і майже не містять білків і жирів.  Перевагу варто віддавати свіжим овочам, але також можна використовувати свіжозаморожені овочі або приготовані на пару. У таких овочах краще зберігаються вітаміни.
8. Фрукти
Фрукти потрібно давати дітям в свіжому вигляді і в широкому асортименті, так як всі вони містять різну кількість різних вітамінів і мікроелементів. Яблука, груші, сливи, абрикоси, смородина, полуниця, малина, чорниця та інші - просто скарб для вашого малюка, звичайно за умови, що у дитини немає алергії до того чи іншого продукту.
9. Горіхи. Користь горіхів полягає в унікальному балансі вітамінів. Для дітей найкориснішими є волоський горіх, фундук і кедрові горішки.
10. Вода і соки.
Дітей не можна обмежувати в питній воді. Особливо збільшуються втрати води в жарку пору року і при фізичних навантаженнях. Тому баланс води в організмі повинен поповнюватися за рахунок пиття вільної рідини - води, соку, чаю і т.д. Вода повинна бути очищеною або кип'яченою, а соки натуральнимиі.

Сьома цеглинка « Корисні звички»
Вчитель: - Звички бувають шкідливі і корисні. Зробіть свій  вибір, яка звичка ,на вашу думку,є корисною, а яка шкідливою:
Заняття спортом.
Спілкування з природою.
Алкоголізм.
Тютюнопаління.
        Спілкування з друзями.
Довго грати в комп’ютерні ігри.
Наркоманія.
        Здорове харчування.
Ранкова зарядка.
Активний відпочинок. ( На дошці з’являється таблиця « Корисно – шкідливо»)
Вчитель: - Шкідливі звички — це постійне недотримання правил гігієни, вживання алкоголю, наркотиків, тютюнопаління тощо. Куріння та пристрасть до спиртного шкодять здоров’ю. Пам’ятайте! Шкідливі звички завдають значної шкоди здоров’ю. Якщо ваші друзі палять, допоможіть їм позбутися цієї поганої звички. Це принесе користь їхньому та й вашому здоров’ю.
1.Інтерактивна вправа «Довідкове бюро»
-         Одна крапля нікотину вбиває коня. 
-         Якщо змочити нікотином кінчик скляної палички і доторкнутися нею до дзьоба горобця, він загине.
-          Крапля нікотину викликає загибель усіх рибок в акваріумі.
2.Хвилинка-цікавинка.
 Вчені провели таке дослідження: у трьох годівничках годували дев’ять крільчих. Крільчихи їли з кожної годівнички окремо. У першу годівничку насипали цукор, у другу — налили молоко, у третю — вино. З першої годів­нички їла одна крільчиха, з другої — теж одна, а біля третьої точилася бійка. Крільчихам сподобалося вино, вони хотіли пити з третьої годівнич­ки, при цьому верещали, кусали одна одну. З часом у всіх крільчих народи­лися маленькі кроленята. У тих, які пили вино з третьої годівнички, наро­дилися мертві, спотворені кроленята без вушок і без лапок.
-          В Індії слонам домішали до їхнього корму спиртне, після чого вони чали ревти, бігати, руйнувати будинки, перекидати автомобілі, навіть виривали з корінням дерева .
Шкідливі звички, мовби тінь,
Все ходять за тобою,
І так чекають на ту мить,
Щоб потягнуть з собою.
Наркотики і цигарки, спиртне —
Це просто страх,
Як ви подружитесь із ними —
Здоров’ю буде крах.
-         Діти,дотримуйтеся лише корисних звичок.
Восьма цеглинка « Сміх»
Під веселу музику «Капітошка» виходить Сміх.
Сміх.     Я веселий, добрий сміх, мене вистачить на всіх
Як добре сміятись, як добре бути здоровим, радіти небу, сонцю.
Як добре розуміти гарний жарт.
Сміх – це здоров’я.
За смішинкою смішинку
Клав я в писану торбинку,
Вішав торбу на горіх:
Сміх – здоров’я
Сміх – для всіх.
Посміятися не гріх,
Регочіть собі, нівроку,
                                        Тільки цур –   не в час уроку.
Вчитель: - Сміх нас супроводжує з раннього дитинства до глибокої старості .
Сміх – це ліки від усіх хвороб. Він додає людям настрою, допомагає в житті побачити більше світлого, радісного, стати добрішим. Втраченим вважається день, коли ви жодного разу не посміхнулися.
                                      Сміх.  Любе сонечко нам посміхається,
З нами радісно, щиро вітається
І дарує веселий нам сміх —
На здоров'я та щастя повний міх!
Міх цей розв'язався, діти, а у ньому — жарти й сміх.
Ось смішинка вам одна, скоромовочка така.
1.Промовляння скоромовок.
Скоромовка
 От Кіндрат так Кіндрат —
Зуб зламав об мармелад!
Скоромовка
        Кричав Архип, Архип охрип.
Не треба Архипу кричати до хрипу!
— Чому ці скоромовки викликають у вас усмішку?
2.Декламування та обговорення небилиці- небувалиці.
Жаби плигають в кущі,
В небі плавають лящі,
А корова так співає,
Всіх навколо звеселяє
Й на концерт свій закликає:
Косолапого кота
І вухатого кита,
Довгоногу черепаху
І хвостатого жука.
А рогатий крокодил
Прилетів на зустріч їй
І давай допомагати
Своїх друзів закликати:
Однорогого пінгвіна
І горбатого козла
Мовчазного кабана
Ще й колючого бика.
Всі біжать , щодуху мчать,
На концерт всі поспішають,
Бо корова на танцполі
Вже дає свої гастролі.
3.Робота з прислівями.
-  Складіть прислів’я зі слів :  Сміх,   здоровя,   веселий .
   (Веселий сміх – здоровя.)
Вчитель.
Щоб здоровим бути, треба нам про сум забути.
Спортом треба всім займатись і частіше усміхатись!
Бо усміхнена людина – це здоровя половина.


4. Декламування віршів учнями
        Хто здоровий, – той сміється,
Все йому в житті вдається.
Він долає всі вершини,
Це ж чудово для людини!
Хто здоровий, той не плаче,
Жде його в житті удача.
Він уміє працювати,
Вчитись і відпочивати.
Хто здоровий – не сумує,
Над загадками мудрує,
Він сміливо в світ іде
Й за собою всіх веде!
Бо здоров’я – це прекрасно,
Здорово, чудово, ясно!
І доступні для людини
Всі дороги і стежини!
 V.Закріплення та осмислення матеріалу.
-         Ось , нарешті , зібрана остання цеглинка Здоров’я.
-         Будинок Здоров’я збудований, але чого не вистачає? ( Даху)
1.Прочитайте анограму : т я ж и т
Здоров’я – це життя.
       2. Гра «Так чи ні».
Вчитель називає звички, учні сигналізують картками: зелена картка – так, червона картка – ні.

1. Корисно об'їдатися цукерками та тістечками.
 2. Ви повинні їсти 16 разів на день.
 3. Ви повинні вживати корисну та свіжу їжу, яка зберігає ваше здоров'я.
 4. Ви повинні їсти різноманітні продукти — м'ясо, рибу, молоко.
 5. Вам корисно їсти тільки макарони.
 6. Їсти треба 4 рази на день.
 7. Під час їжі можна відволікатися.
 8. Ви повинні їсти більше овочів та фруктів.
 9. Їсти треба швидко, не пережовуючи їжу.
 10. Сіль потрібна людині у великій кількості.
 11. Корисно їсти смажену м'ясну 'їжу.
 12. Перебувати на свіжому повітрі.
 13. Звичка все брати в рот і куштувати на смак.
 14. Тривале сидіння біля телевізора .
 15. Миття рук перед уживанням їжі .
 16. Дворазове чищення зубів .
 17. Паління цигарок .
 18. Правильне  регулярне харчування .
 19. Загартування.

VІ.Підсумок уроку.
-         Чи сподобався вам урок?
-         Яким  був ваш  настрій  під час уроку? - Намалюйте смалик.
1.     Опорна схема:
Сьогодні  я    - дізнався
                       - навчився
                       - зрозумів
2.Вправа « Острів»
( На дошці прикріплені острівці  з написами « здоров’я», « слава» , « багатство».
Діти прикріплюють смайлики на тому острові, де б вони хотіли жити, пояснюючи свій вибір).

Здоров’я бережіть поки малі,
І мудрими ідіть по цій землі.
Хай кожен з вас запам’ятає,
Що без здоров’я щастя не буває.
Здоров’я – всьому голова!
Це, друзі, золоті слова.
Бо найбільший скарб у світі –
Це здоров'я ваше, діти.
Поки ви ще невеличкі
Виробляйте добрі звички.
Щоб здоров'я зберегти
І щасливими рости.
Я бажаю вам, малята,
Буть здоровими завжди.
Назавжди запам'ятайте:
Більшого немає скарбу, як здоров ‘я ваше.

 (Лунає пісня про здоров’я на мотив пісні  « Вчать у школі »)


Список використаної літератури:
1. Будна Н.О. Уроки з курсу «Основи здоров’я». 4 клас.Тернопіль: Богдан, 2005.
2. Володарська М.О. Усі уроки з курсу «Основи здоров’я ». 1 – 4 класи.
Харків : Основа, 2011.
3. Інтерактивні уроки в початковій школі . Київ : Шкільний світ, 2007.
4. Сващенко А.О. «500 загадок для занять із дітьми » Харків: «Ранок», 2007.
5. Розкажіть онуку. Жовтень 2011.




Немає коментарів:

Дописати коментар